Week 6!!! - Reisverslag uit Patterdale, Verenigd Koninkrijk van Bente Hoogeveen - WaarBenJij.nu Week 6!!! - Reisverslag uit Patterdale, Verenigd Koninkrijk van Bente Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Week 6!!!

Door: Bente Hoogeveen

Blijf op de hoogte en volg Bente

23 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Patterdale

Maandag 6 oktober 2014. Dag 35.

Ik werd om 6 uur wakker want Archibald deed irritant. Hij werd rusteloos vanwege het hoosweer buiten en liep de hele tijd over mijn hoofd en nek heen. Ik ben weer in slaap gevallen, maar om 11 uur werd ik weer door hem wakker omdat hij me krapte, waarschijnlijk omdat hij honger had. Ik ben er toen even uit gegaan om hem te voeren en daarna weer gaan slapen, om vervolgens wakker te worden om kwart over twee…

Ik heb wat brunch gemaakt, Game of Thrones gelezen en een half uurtje later moest ik alweer werken. We hebben weer een grote groep deze week, weer van Leeds Becket University, net als vorige week. Dit keer zijn er ongeveer 60 mensen. Ze wilden een half uur eerder dan gewoonlijk avondeten, dus we begonnen ook een half uur eerder.

Werk ging snel voorbij. De groep was erg netjes, geen gescheurde peper en zout zakjes over de tafels en geen ketchup in de vloer. De studenten vonden het eten heerlijk. Ze waren erg beleefd en wat rustiger vergeleken met de groep van vorige week. Om kwart over zeven waren we al klaar met alles serveren, dus hebben we de afwas afgerond en drie kwartier later waren we al klaar!



Dinsdag 7 oktober 2014. Dag 37.

Weer ’s ochtends gewerkt. De grote groep van Leeds Becket University blijft tot en met vrijdag ochtend, dus we zullen een paar drukke dagen hebben met ze. Ik heb slecht geslapen, want ik werd veel te vroeg wakker om er achter te komen dat Archibald mijn kussen had geconfisqueerd. Hij lag over de lengte van mijn kussen uitgestrekt en er was geen mogelijkheid voor mij om hem te verplaatsen. Vandaag komt Jim weer thuis, dus dan zal Archibald wel weer daar slapen.

Ontbijt ging best goed. Het ging snel voorbij en binnen korte tijd waren alle afwas dingen weggewerkt. Na het huishouden besloot ik wat privé huishouden te doen. Ik heb de badkamer schoongemaakt, mijn slaapkamer en de gangen. Grondig.

Na het huishouden heb ik weer hardgelopen, iets wat ik nu weer regelmatig wil doen. Het ging verassend genoeg heel goed, ondanks dat ik het niet regelmatig heb gedaan. Het op en neer lopen van de bergen heeft er denk ik een grote rol in gespeeld.

Toen ik terug kwam heb ik gedoucht en mezelf in mijn werkkleren gehesen. Ik ben om twintig over vier begonnen. Het is eigenlijk best prettig dat de groep een half uur eerder dan gewoonlijk wil eten. Dan zijn we ook een half uur eerder vrij.

Toen we klaar waren met het werk zijn Nigel, Laura, John, Emily, Ilse en ik naar de pub gegaan, the White Lion. Het was vandaag ook Ilse’s laatste werkdag, dus het was een soort van vieren dat het nu klaar is voor haar. Komende vrijdag vertrekt ze!



Woensdag 8 oktober 2014. Dag 38.

Geen Archibald in mijn bed afgelopen nacht, dus ik heb best goed geslapen, alhoewel mijn nachtrust van korte duur was. De kroeg was erg gezellig gisteren, maar ik ben, voor een werkdag, best laat naar bed gegaan.

Ik heb een ontbijt en huishouddienst gehad deze morgen. Vanavond weer een dinerdienst. Ilse heeft dus niet gewerkt, omdat gisteren haar laatste werkdag was volgens het rooster. Dus John, Laura en ik stonden met z’n drieën tegenover een groep van zestig.

Huishouding ging best langzaam voorbij, helaas. Maar toen het eindelijk klaar was heb ik mezelf getrakteerd op een smoothie. Ik heb mijn laptop daarna in het restaurant gezet en ben daar huiswerk gaan doen. Terwijl ik daarmee bezig was liep er een makelaar langs met twee potentiële kopers achter hem. Het wordt steeds echter, dat de hostel wordt verkocht…

Ilse en ik zijn later naar de pub gegaan en toen we daar zaten, wij tweeën, kwam er één van de leerlingen op ons af en vroeg of hij en zijn vrienden bij ons mochten zitten. Zijn naam was Nathan, en zijn vrienden zijn Mikey, Jack en Louis. We hebben een geweldige avond gehad! Toen we terug in de hostel waren, hebben we Cards Against Humanity gespeeld tot diep in de nacht. Het was echt geweldig!



Donderdag 9 oktober 2014. Dag 39.

Moest weer vroeg op, dus heb veel te kort geslapen. Toen ik ontbijt aan Nathan gaf, vroeg ik hoe hij had geslapen en hij zei: “Verschrikkelijk, en ik beschuldig jou en Ilaalalalala daarvoor.” Het lijkt er op dat de Britten het moeilijk vinden om Ilse’s naam uit te spreken, op te schrijven, of überhaupt te onthouden. We hebben afgesproken om vanavond weer naar de pub te gaan, omdat het gisteren zo leuk was! :D

Toen ik een paar uur vrij had, ben ik wezen rennen en zeiknat terug gekomen omdat het keihard had geregend. Nadat ik een douche had genomen, ben ik in het restaurant gaan zitten en wilde ik huiswerk doen. Ik heb alleen maar geskyped met Kevin. Morgen is hij weer bij me!

Na de avonddienst, hebben Ilse en ik ons omgekleed en klaargemaakt om naar de pub te gaan. Toen kwamen we er achter dat de jongens door hun leraren gebanned waren in de pub, omdat een aantal jongens waren gesnapt terwijl ze alcohol dronken, terwijl dat tegen de regels was. In plaats van naar de pub te gaan, zijn we in het restaurant gaan zitten en hebben we weer Cards Against Humanity gespeeld. De groep is een stuk groter geworden sinds gisteren. Het was erg leuk! Ik ga de jongens missen als ze morgen weg gaan :\



Vrijdag 10 oktober 2014. Dag 40.

Laatste ontbijt voor deze groep! Het is veel te snel voorbij gegaan. Voordat ik het wist had ik me al omgekleed in mijn huishouding kleding, en hield ik de deur open voor de leerlingen zodat ze makkelijk met hun tassen de deur uit konden. Nathan gaf me een knuffel en zei: “Ik zie je waarschijnlijk… nooit.” Maar wie weet wat er in de toekomst gebeuren gaat. Ik zou de leerlingen van Leeds Beckett University graag weer eens zien!

Ik heb de leerlingen uitgezwaaid nadat ik ze namens YHA Patterdale heb verteld dat we een geweldige tijd hebben gehad en we ze een fijne reis naar huis wensen (ze riepen dat ze van me hielden, altijd leuk om te horen).

Dus zodra de leerlingen weg waren, ben ik met huishouding bezig gegaan. Ik was vijf voor één klaar. Jim wilde rond één uur vertrekken, dus ik was mooi op tijd. Vandaag zouden we Ilse op het trein station afzetten, want ze vertrekt vandaag om te gaan rondreizen, en op hetzelfde moment zouden we KEVIN OPHALEN!!!!! :D

Toen ik Kevin uit het treinstation gebouw zag lopen, ben ik naar hem toe gerend en in zijn armen gesprongen. We hebben hem toen naar ‘huis’ gebracht. Ik moest nog even werken in de avond, maar toen had Kevin mooi de tijd om even uit te rusten in mijn kamer. Ik heb bietenstamp voor de gasten gemaakt, maar niemand had het besteld, dus heb ik het zelf maar opgegeten. We hebben beanburgers gemaakt voo Kevin en hebben samen gegeten na mijn werk. Daarna zijn we naar bed gegaan, want we waren beide erg moe. Kevin van zijn reis en ik van de drukke week met Leeds. Het is geweldig om Kevin weer bij me te hebben!



Zaterdag 11 oktober 2014. Dag 41.

We hebben tot 11 uur geslapen en daarna gedoucht. We wilden wat ontbijt hebben in Penrith, want daar gingen we vandaag heen. Dus zodra de bus daar aankwam, zijn we naar de Lemon Tree gegaan en hebben we heerlijk gegeten. Kevin had gefrituurde octopus en ik had biefstuk! Het was geweldig en Kevin vond het heerlijk.

We zijn een beetje rond gaan lopen en hebben de kasteel ruïnes van Penrith gezien. Ik had ze nog niet gezien, dus ik heb ook een beetje nieuwe dingen bekeken. Kevin, die nooit zal opgroeien, sprong en klom meteen op alles. Het is echt heerlijk om hem weer bij me te hebben.

Na de kasteel ruïnes hebben we wat boodschappen gedaan bij Morrison’s. Kevin gaat vanavond koken voor ons: kapsalon! We konden geen shoarma vinden, dus hebben we een soort gehakt worsten gekocht en die gebruikt. Ik vond het wel lekker, maar Kevin was er niet zo fan van.

We hebben wat Fargo gekeken en zijn daarna naar bed gegaan!



Zondag 12 oktober 2014. Dag 42.

We zijn vroeg opgestaan zodat Kevin een echt Engels ontbijt kon hebben, maar Laura en Nigel hadden alles al opgeruimd. Dus in plaats van een Engels ontbijt heb ik Weetabix gehad en Kevin een paar maple syrup bars.

Na het ontbijt hebben we een wandeling gemaakt. We zijn bijna overal even gestopt en hebben hier en daar gezeten en genoten van het uitzicht. Ik heb Kevin alles laten zien en hij vond het schitterend. We hebben geluncht op de rots aan Ullswater en daar even gezeten. Het weer was heerlijk! Lekker zonnig, klein beetje wind, en niet heel koud. Op de terugweg hebben we wat gedronken bij de coffee house in Glenridding. Daarna hebben we een kijkje genomen in St. Patrick’s Church in Patterdale.

We hebben onze laptops gepakt en even wat schoolwerk gedaan in het restaurant van de hostel. Ik heb mijn wekelijkse journal geschreven voor school en Kevin heeft nog wat spelletjes gespeeld. Vanavond ga ik voor Kevin steak and ale pie maken, met groenten. Vanavond om 8 uur neemt Nigel ons mee naar Elterwater, voor een pub quiz! Kijk er erg naar uit!

(We hebben de pub quiz gewonnen!!!! 38 van de 40 vragen goed :D)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Soon, very soon, I shall get on the plane to Manchester, where I will take the train to Penrith! I'm going to be in Patterdale for three months and I am going to film and write all about it. On this travel-blog you can read everything! I'm going to film every day and upload videos on my YouTube channel once a week. This blog will have new entries every other week and earlier if I feel like it. If you want to know what I'm up to in England, then this is the place to be. :) Have fun reading!

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4516

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 25 November 2014

Patterdale and London!

Landen bezocht: