Week 5!!! - Reisverslag uit Patterdale, Verenigd Koninkrijk van Bente Hoogeveen - WaarBenJij.nu Week 5!!! - Reisverslag uit Patterdale, Verenigd Koninkrijk van Bente Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Week 5!!!

Door: Bente Hoogeveen

Blijf op de hoogte en volg Bente

08 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Patterdale

Maandag 29 september 2014. Dag 29.

We hebben de hele ochtend vrij gehad, dus ik heb weer de hele ochtend geslapen. Ik denk dat meer dan de helft van mijn tijd hier besteed wordt door te slapen. Geen wonder dat de tijd zo snel gaat. Ik heb brunch gemaakt, video’s bewerkt en de eerste aflevering van seizoen twee van Sleepy Hollow gekeken!!!! GEWELDIG!

Ik moest vanavond weer werken, en we hebben weer een grote groep. Deze zijn gelukkig niet zo rommelig als het neerkomt op ketchup wel of niet in de vloerbedekking. Tenminste, deze avond… We moeten morgen nog maar afwachten.

Ze vonden het eten heerlijk! Laura heeft het weer geweldig gedaan  You go girl!



Dinsdag 30 september 2014. Dag 30.

Heb weer ontbijt geserveerd deze morgen, en de studenten vonden het heerlijk. Het is grappig om te zien hoe slaperig de leerlingen zijn ’s ochtends. Eén student wilde suiker in zijn koffie doen en gooide per ongeluk het hele zakje er bij in. Het was erg vermakelijk!

Plus, Ilse en ik hebben wat ‘eye candy’, want twee van de docenten zouden zo modellen kunnen zijn. Eén van hem heeft de meest blauwe ogen die ik ooit heb gezien. Het doet me denken aan Frodo van Lord of the Rings.

Ik realiseerde me vanochtend dat het nog maar anderhalve week duurt voordat Ilse weg gaat. Ik zal het zo missen om lekker te kloten met haar! Het is echt leuk om met haar hier te ‘wonen’.

Ik heb geskyped met mijn moeder, en mijn wekelijkse journaal geschreven (ik liep een week achter, maar alles heeft zo’n goede indruk achtergelaten dat ik het alsnog tot in de detail heb kunnen opschrijven). Ik ben mezelf al mentaal aan het voorbereiden voor vanavond.

En ik ben hier vandaag alweer een maand! De tijd vliegt 

Dus één van de eye candy mannen had iets stoms gedaan. Hij had de sleutel in de garage gelaten en toen de deur dichtgetrokken, waardoor de deur op slot ging en hij er niet meer bij kon. Hij voelde zich heel erg schuldig, dat was heel sneu. De andere eye candy man deed er alles aan om weer bij die sleutel te kunnen komen, dus hij had de hulp van Ilse en mij erg veel nodig. Dus we hebben alle sleutels in de hostel gezocht, allemaal geprobeerd en ze pasten allemaal niet! Dus toen we op het punt stonden om ze weer opnieuw te proberen (misschien deden we het verkeerd, je weet maar nooit), was Jim er weer! Hij heeft de extra sleutel van de garage, dus hij kon de deur weer open doen. Ik zag de eerste eye candy man in de gang, de man die de sleutel had ingesloten, en hij vroeg: “Heb je de manager al gevonden?”
Ik zei: “Ja!”
Hij keek heel bang, alsof de manager boos op hem zou zijn. “Dus… How does it look?”
“Het probleem is opgelost! We kunnen er weer in. Kijk niet zo bang!” Je zal niet geloven hoe blij hij keek. Het was heel erg schattig!

Dus dat was ons avontuurtje van vandaag…



Woensdag 1 oktober 2014. Dag 31.

Heb vandaag weer een gespleten dienst gedraaid. Ik heb Ilse en mezelf gefilmd tijdens de dienst, zodat ik dat kan gebruiken voor de video blog van deze week.

We hadden op een gegeven moment geen eten meer, omdat de gasten zoveel aten. Er was bijna geen rijst meer, dus in plaats van rijst hebben we op een gegeven moment hebben we pasta geserveerd bij de chili. Gelukkig smaakte dit prima, dus het was niet erg. Maar voedsel crisis tot aan de top hier…

Heb vandaag ook weer gewandeld. Ik besloot weer naar de rots toe te gaan waar ik in één van de eerste weken ben geweest. Ik heb een banaan, een appel en wat water meegenomen en daar geluncht. Ik ben daar een uur geweest en heb ontzettend genoten van het uitzicht. Het blijft prachtig hier! Ik heb een regenboog van ontzettend dichtbij gezien. Heel erg groot! Ik dacht nog aan de pot met goud aan het begin van de regenboog, maar had er geen zin in om het water in te moeten want de regenboog begon in Ullswater…



Donderdag 2 oktober 2014. Dag 32.

Weer gewerkt, weer gespleten dienst. En in de middag naar Penrith! Nigel heeft ons gebracht, want hij moest thee, brood en bonen kopen, voor het geval dat het op wat terwijl we aan het koken waren. Ilse moest ook weer eten halen zodat ze haar overheerlijke shortbread kon maken. Ze is er heel erg goed in!
We hebben wat gedronken in Booths, een soort V&D. Nigel, Ilse en ik hebben daar een klein uur gezeten met kopjes thee en koffie, lekker gekletst. Het was erg gezellig.

Ik heb een dutje gedaan ’s middags, want ik voelde me weer eens verschrikkelijk moe. En toen ik wakker werd heb ik een motivatiebrief geschreven voor de IKEA. Ik wil daar solliciteren, want ik heb werk nodig als ik terug kom zodat Kevin en ik kunnen samenwonen. Ik heb nog geskyped met mijn moeder en ze heeft me verteld dat ze haar ticket naar Londen heeft geboekt!

Deze avond was de laatste avondmaal die we hebben verzorgd voor de groep studenten van Leeds Becket Univerity. Morgenochtend vertrekken ze.



Vrijdag 3 oktober 2014. Dag 33.

Vandaag vertrekt Leeds Becket University weer naar Leeds! We hebben ze hun laatste ontbijt verzorgt en alles opgeruimd. Ik heb samen met Janine, één van de begeleiders, de kamers nagekeken, om te zien of alles er nog was en opgeruimd was. Janine heeft namens de groep excuses aangeboden voor eventuele nare omstandigheden, maar ze waren erg netjes vergeleken met de groep van vorige week.

Jim, Nigel, Ilse en ik hebben de hele hostel schoongemaakt en we waren om één uur klaar. Ik heb met Kevin geskyped, met Floris, van school, en Rowina, een vriendin die ik al ken vanaf basisschool. Het was erg gezellig! Ik heb John en Nigel ‘Bassie en Adriaan’ laten zingen, en dat was echt grappig. Ik heb het gefilmd en je kunt het terug zien in de video blog van deze week.

Vandaag hadden we een korte dienst, van 7 tot 12, dus ’s middags vrij. Ik heb wat tortellini pasta gemaakt en ben vroeg naar bed gegaan.

Jim is vandaag vertrokken naar zijn moeder dus hij heeft gevraagd of ik op Archibald wilde passen. Ik weet dat Archi het leuk vind om in bed te slapen bij iemand, dus ik heb mijn slaapkamer deur open gelaten zodat hij er in kan wanneer hij wilt.



Zaterdag 4 oktober 2014. Dag 34.

Ik heb niet lang uit kunnen slapen, want Archibald kwam rond 4 uur mijn kamer in. Hij miauwde toen hij binnen kwam, sprong op mijn bed en kroop onder mijn dekens. Hij lag meteen onder mijn arm, met zijn hoofd in mijn nek, te stempelen. Hij sliep naast me tot 9 uur, en toen beet hij me weer. Toen had ik er genoeg van.

Ik heb ontbijt gehad en ben bezig gegaan met schoolwerk. Ik heb aan mijn portfolio gewerkt, en een paar pauzes tussendoor gehad. Het gaat tergend langzaam…

Ik heb een wasje gedraaid en Derek vertelde me nog dat Laura ziek was, dus het zou kunnen dat ik morgenochtend voor haar moet werken. Ik ben dan vrij, heb geen plannen, dus ik vind het niet erg.

Vanavond gaan we Harry potter kijken, zoveel films als maar kan! Ilse maakt cookie dough, en we eten er chocola bij en alles. Het wordt geweldig!



Zondag 5 oktober 2014. Dag 35.

Archibald heeft weer bij mij in bed geslapen, maar hij schrok wakker toen mijn wekker om twintig over zes afging. Ik heb me aangekleed en een ontbijtdienst gedraaid. Nigel zei dat hij het huishouden wel zelf kon doen, dus daar hoefde ik niet bij te helpen.

Na het werk heb ik hardgelopen, want het is weken geleden sinds ik dat voor het laatst gedaan heb. Toen ik terug kwam heb ik gedoucht en lunch gehad.

Ik heb wat geskyped met mijn vriendje en mijn blog bijgewerkt. En toen ik mezelf een kom met Weetabix voor avondeten voor had geschoteld (Had niet zoveel honger) hebben Ilse en ik deel drie van Harry Potter gekeken. Naderhand hebben Ilse en ik even met Floris geskyped en toen ben ik weer naar bed gegaan! Archibald kwam al snel weer bij me liggen, maar hij kon niet stoppen met bewegen en als hij slaapt heeft hij de nare gewoonte om zijn nagels in mijn borstkas te stempelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Soon, very soon, I shall get on the plane to Manchester, where I will take the train to Penrith! I'm going to be in Patterdale for three months and I am going to film and write all about it. On this travel-blog you can read everything! I'm going to film every day and upload videos on my YouTube channel once a week. This blog will have new entries every other week and earlier if I feel like it. If you want to know what I'm up to in England, then this is the place to be. :) Have fun reading!

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4537

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 25 November 2014

Patterdale and London!

Landen bezocht: